1.6, ročník 1978
Ke kempování jsem měl vždycky blízko, mám rád hippies, T2 se mi hrozně líbila a zároveň jsem chtěl něco, na čem bych mohl po večerech manuálně pracovat. A tak jsem hledal...
V té době jich za malý peníz moc nebylo, takže první pokus dopadl přitáhnutím vraku od Plzně k Ostravě, několikaměsíčním vyhodnocením situace a následným rozřezáním. „Aspoň tu T2 důkladně poznám, než se pustím do renovace další,“ říkal jsem si. Navíc zbylo dost dílů, které se jednou určitě budou hodit. A pak to přišlo jako blesk z čistého nebe. Na prodej byl bus v dobrém stavu, s doklady, postelí a za dobrý peníz. Navíc hned v Ostravě. Jednou jsme se potkali, podruhé už na dopravním inspektorátu. Léto zrovna končilo, ale něco jsme ještě najezdili.
Busík je T2b z roku 1978, původně Kastenwagen s dodatečně navařenou střední částí s oknem a prosklenýma šoupačkama. Přivezen byl v roce 1991 z Rakouska, nejdříve do Šumperku, pak do Prahy a nakonec do Ostravy. Motor 1,6 je po celkové renovaci u mistra Okrasy a jede jako ďábel, trošku nám ho občas přiškrcuje rezavá nádrž. Vevnitř je dřevěná vestavba typu „kanadský srub“, která budí u většiny znalců pozdvižení obočí. Ale zpracována je precizně, má rozkládací postel a účel plní což je základ.
Plány do budoucna jsou: pomalu postupně opravovat, nějaká ta klempířina, nový lak, revize elektřiny a renovace interiéru. Dovnitř jednou přijde obytná vestavba, ideálně moje vysněná Westfalia Berlin. Vzhledem k historii a úpravám na autě mi o historickou původnost zase tak moc nejde, účelem je hlavně kempink, výlety a ježdění pro radost.